Langkau ke kandungan utama

Dua Sebab Mengapa Aku Nangis Hari Ni..

Assalamualaikum...

Entri peribadi lagi. Tengok tajuk tu, dah tau kan apa yang aku nak ceritakan.. Tak tau nak letak tajuk apa. Membosankan ek? Ah, lantak la..

Today, i feels sad twice. I cried.
Why? Because my heart feels hurt.
two reasons
all about blogging sphere

Ah, sudah la nak speaking English ni.. Speaking senang, nak tulis tu lambat sikit. Lagipun, menaip sambil borak-borak dengan famili, duk santai-santai..Kang ntah pape aku merapu. Hahaha~

Aku sakit hati la hari ni..
Satu sebab encik pak cik tu la.. Suka jer nak buat aku sakit hati. Kutuk-kutuk aku. Perli-perli aku. Semuanya sebab blog. Nak tau lebih lanjut, meh tengok sini.

Satu lagi sebab ada blogger yang separa otai. Dia datang blog aku, tanya kenapa lama tak jenguk blog dia. Aku bukan tak nak jenguk dia. Tapi, sampai hati dia tak jenguk pun blog aku. Aku tau la, blog aku tak seberapa kan.  Kalau sekali dua tak pe la tapi dah selalu jer aku pergi blog dia, komen-komen.  Tapi selalu. Dia tak sudi pun nak jengah blog aku ni.

Aku faham, dia kan separa otai, tengok kawan-kawan dia pun semuanya otai. Aku ni sape la kan? Jadi, buat apa aku nak pergi blog dia, komen-komen. Sedangkan dia tak sudi pun jenguk blog aku.

Sejak tu, aku dah tak nak singgah blog dia lagi. Biarlah dia berkawan dengan otai-otai sementara aku berkawan dengan newbie. Sama la level dengan aku yang jugak newbie.

Ala, baru separa otai dah nak berlagak. Maaf la, aku tak boleh nak berkawan dengan dia lagi. Blogger otai pun tak seberlagak dia.. Dia ni boleh kata kawan aku. Tapi kawankah kalau tak sudi jenguk aku?

Aku sedih, beb. Nangis la jugak sebab aku sayangkan persahabatan itu..

Aku mudah tersentuh bab persahabatan ni. Bebaru ni, aku rasa nak nangis sebab aku tahu kawan aku sayangkan persahabatan aku dengan dia..


Terima kasih sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Ulasan

  1. siapa pulak kali ini yg dimaksudkan?..saya ke?...tapi saya bukan blogger otai atau separa otai..petai ada ler buat ulam...hehe

    (kenapa saya terlebih perasan ntah malam ni)....

    BalasPadam
  2. erm ,
    nape sedih sedih neyh yunk .
    t x comel lahh .
    senyum sikit meyh :)
    btw ,
    jom terjah blog kami .

    : MRS LAT :)

    BalasPadam
  3. la, sedih la mcm tu. tak pe la sha. saya lagi la.. kalau g komen2 kt blog orang lain pun kadang kala takde ape respon pun dari mereka (psst, xde la otai sangat.. cuma entry dia SANGAT MENARIK PERHATIAN saya utk baca)

    p/s:chill okay. orang ni macam2. kita terima seadanya mereka, aceh.. hehe smile2!

    BalasPadam
  4. lolo..nape sedeh2 ne.tmo la cdeh2..
    senyum sket. :)

    BalasPadam
  5. @Khairil

    Kali ni pun bukan encik Khairil jugak..

    Siapa dia, shhhyy.. tak leh la bagitau. Kang jadi isu pulak..

    pak cik mmg perasan pun.. Ekeke~

    BalasPadam
  6. @mr pot n mrs lat

    TQ Mrs Lat.. =)

    tak comel ya? kena senyum la bg comel ek? nk maintain comel la. wakaka~ perasan sudah..

    dah hepi dah.

    dah singgah dah blog u, dear.

    BalasPadam
  7. @amna

    itu dia tak ada masa kot nak balas..

    tapi ada jugak yg tak balas pun komen kita.. tu, maknanya dia tak suka kat kita la..

    tak pe la, kawan blogger lain kan ada lagi.. make a friend la.

    Yeah, i chilled lepas dgr nsht dari semua =)

    jom ceriakan diri

    BalasPadam
  8. nape ni sha..blogger mana tu?

    BalasPadam
  9. @afiqazizan

    kite sedih la, Fiq..

    blogger aliran kanan.

    BalasPadam
  10. jangan risau,,banyak lg org nak jenguk blog awk,,kannnn

    BalasPadam
  11. Ala...jangan sedih2...sebab kawan...ada dia kisah kalau sha sedih hehehe..Entah2 dia senyum sampai ke belakang telinga kot...

    BalasPadam
  12. knp sedih2 nie kak ?

    snyum laa :))

    BalasPadam
  13. jom ceriakan diri dg bw ke blog2 mantop. eh, dia tak suka kita?? siapa dia x suka kita. *ni geram ni~

    BalasPadam
  14. @Cik Rose Cute

    dia ada kisah jugak. mcm mana tu kak?

    Ye, dia pun bukannya ambik kisah pasal kite kan, jadi tak perlu la nak lebih2 berlakon (over acting).. haha~ gurau jer.

    BalasPadam
  15. @nawal addina

    tak ada apa la, nawal.. saja main au cak.. hahahahahaha~

    TQ 4 ur concern ye, dearie

    BalasPadam
  16. @amna

    jom2 ceriakan diri..

    blog mantop? jgn dilupa kepada blogger newbie mcm kite.. tanpa newbie tak de la otai, x ler otai nk terkenal mcm skrg ni =)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker