Langkau ke kandungan utama

Diary 2 Jun

Assalamualaikum...

Hanya diari biasa. This is my e-diary.

2hb Jun 2011
Masuk tidur pukul 4. Pukul 5 baru boleh lelapkan mata. Fikir apa? Debaran di dada. Dah tua rupanya aku ni.

Subuh jaga.

7.45- terjaga dari tidur sebab gangguan bunyi telefon bimbit ayah dan ayah sengaja bercakap dekat dengan tempat aku tidur. Sebijik-sebijik aku dapat dengar kedua-dua belah pihak berbual.

Mula-mula malas nak dengar, tapi memandangkan si dia yang call dan teringat kepada didiku yang tanya sedap tak suaranya, aku pun menekap telinga, mendengar perbualan di antara mereka.



Suara dia biasa saja, sedap jugak la. Hah, sedap?! Kalau sedap, mesti orangnya gemuk. Oh, tidak!

Pekatnya dia cakap Kedah. Aduh, tak suka. Aku ni walaupun orang Kedah tapi aku kurang suka sikit orang yang cakap Kedah pekat. Sebab mentaliti aku... Hahaha~

Sukanya reaksi suaranya bila akan datang jugak ke rumahku. Ini yang membuatkan aku makin nervous. Hehe~

Dia cakap, dia dapat tukar ke Jerantut, Pahang. Lor, Pahang lagi, tukar la kat Kedah ke, KL ke.. Ekeke~ sibuk je aku.

Dia akan datang rumahku Jumaat petang.

Ayah pun nasib baiklah free hari Jumaat. Hari Sabtu, ayah dan mak ada kursus Haji, last. Maka wajib pergi la dan kerana kekangan ini jugak ayah tak dapat ikut dia balik ke Pahang. Hohoho. Aku tahu ayah akan check mamat tu habis-habisan la.

Ayah cakap dia kenalannya mengenali sangat mamat tu. Jirannya. Siapakah? Adakah jiranku jugak?

7.45 aku bangun

8.00 kemas rumah dan hadap laptop
buat entri ni

9.30 adikku balik dan desak ikut dia pergi ke Pokok Sena pada waktu tu jugak. La, budak ni kenapa la tak cakap awal-awal?

10 gerak, 10.30 balik beli barang nak buat laksa Kedah.

11 siap siang ikan untuk buat kuah laksa, masak untuk makan tengah hari dan kemas rumah lagi.

12.30-2.00 tengok tv

2.00-5.30 tidur

5.30-7.30 hadap laptop

7.30-8 masak makan malam

8-11 prepare untuk kenduri esok. Buat baca Yassin berkelompok dalam kampung ni.
buang kulit udang untuk dibuat pulut panggang.
perisi isi ikan untuk buat kuah laksa

Balut pulut panggang dengan mak. Best dapat lepak dengan mak. Ayah merajuk dengan mak ni. Senyap je.. Kalau tak, mesti ayah akan menyampuk jugak kalau aku ada tanya apa-apa. Ye la, ayah akan bercerita itu ini. Itu la asam rumah tangga. Wah, rasa takut pulak nak menghadapinya. Tapi bila tengok Nora Elena, best pula. Ekeke~

11- pasangkan filem HKLBR- apa tu? Hantu Kak Limah Balik Rumah. Bagi mak dan adik tengok guna lappy kesayangan ni.

12.++- on line till now 3.30


Ok, i think i need to sleep bcoz tomorrow i need to stay up.

Good nite everyone.

May be i not on line in da day, because busy to set up and prepare for the event. Dont miss me.. Haha, bajet ada orang rindu ko, Sha.



Terima sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Ulasan

  1. kenduri apa tu?jap2,lamanya tido..ngeh4..tapi btui ah.Tido kat umah lain best dia lain mcam woo..

    BalasPadam
  2. padat jep tngk ? lalalala :)

    BalasPadam
  3. lewatnya awak tidur... tak letih ke badan ^^

    smile always ^^

    BalasPadam
  4. @Anif Abdullah ®

    kenduri baca Yassin.

    Fuh, penat jugak la, hari ni.

    tido lama? mana ada lama. jap jer.
    hari ni lagi kejap jer tido.

    Heaven je kat kolej ke rumah ke tido. Hihi~

    BalasPadam
  5. @nawal addina

    a ah, agak padat.

    bila nk buat kenduri kat rumah, macam ni la. Sgt sibuk. bnyk yg nk kena prepare.

    BalasPadam
  6. eh..eh..buat kenduri yer..tak ajak pun?...

    BalasPadam
  7. @Khairil

    aah, buat kenduri.

    dah pak cik tak singgah kat 'rumah' ini.. Pak cik la belagak. haha~

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker