Langkau ke kandungan utama

7 CARA MENAKUTKAN JIRAN KORANG

Assalamualaikum...

Asyik entri peribadi je sekarang ni kan? Korang bosan ek? Bajet je ada orang baca blog ni selalu.

Jadi, kita tukar entri sikit..

Entri menghappykan diri.. Jom baca kalau nak bergelak ketawa.. Wakaka~

Entri kali ini, kita bercakap dialek Nogori Sombilan pulok, yo.


Menyampah dongan jiran korang? Nak kasi diorang pindah copek? Ho ho..kek bawah ni ado caro camno nak buek diorang copek.. torai laa..







1. Bilo malam menjelmo yo dan diorang dah nyonyak tido korang alihkan semuo  pasu-pasu bungo rumah diorang. Siangnyo mesti diorang tanyo kek korang dan korang buek muko serius campur cemas dan terus masuk rumah.Ulang beberapo kali pekaro yang samo selamo seminggu. Kompom pindah..ho ho

2. Di tongah- tongah malam dongan berpakaian serbo putih korang menyangkul tanah kek belakang rumah korang.. Kemudian buek batas macam kubur siap batu nisan, lagi best lotak kain putih atas batu nisan tu. Kalau jiran tanyo jawab korang tongah berkebun sambil siram air mawar.


3. Siang hari pulak, bila diorang tongah sibuk berehat.. Korang bunyikan loceng rumah diorang 5 minit sekali, lepas bunyikan korang lari la dan  menyorok copek-copek.. Kalau diorang tanyo korang cakap takdo la nampak sapo-sapo bunyikan loceng tu.


4. Korang jugak boleh baling anak-anak batu atas bumbung rumah diorang. Kalau diorang tanyo korang cakap la hujan setompek kot. Muko korang plak tunjukkan dalam keadaan takut-takut.


5. Korang ajak jiran korang makan kat rumah, lopeh tu hidangkan pinggan kosong, cawan kosong, piring kosong. Lopeh tu, jomput diorang makan sambil korang pun buat-buat makan dengan sedopnya. Kompom diorang pikir mano nak cari lori angkut barang nak pindah


6. Setiap subuh korang campak limau kek dopan rumah dioorang sambil lukis gambar orang menakutkan kek limau tu! Ala-ala Halloween, kan? Hihi~ Kalau diorang tanyo korang jawab,
"Ee, comelnya katun ni! "

7. Sekali sekala buek mato yang menakutkan pado jiran korang. Bilo dio cuak sikit korang sonyum balik. Lepas tu ulang lagi, pandangan menakutkan ni buek dari arah cermin memang laei best, kompom diorang seriau punyo..Hohoho


Sebona'eh ado laei caro-caro nak buek jiran tu takut..
Ho ho..Pandai-pandai la korang tambah sendiri yo..

by Ujang Moy on Monday, May 23, 2011 at 2:30am
Penulis: Jiran Tetanggo Pakcik Yang Tak Suko Jiran Dio..ho ho

Haha, lawak jugak ya..

Kalau aku, aku akan buat no 5. Haha, psiko..

Korang sanggup buat yang no berapa?


Terima sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Catatan popular daripada blog ini

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…

Petua Tutorial Cara Pakai Contact Lens (Kanta Lekap)

Open Tracker