Langkau ke kandungan utama

Pikat Perlu Dengan Usaha



Assalamualaikum...


Entri ini dibawakan khas untuk anda dan saya yang masih lagi mencari dan menanti pasangan masing-masing. Kepada yang telah mempunyai pasangan, pergi jauh-jauh, aku jeles ni. Haha~ boleh jugak membaca untuk pengetahuan am.

Jom kita baca apa permasalahan dan jawapannya.

Pikat perlu dengan usaha

SAYA mempunyai masalah untuk memikat hati wanita. Saya meminati wanita bernama M. Saya kenal M ketika masuk universiti dan M lebih muda daripada saya.

Saya cuba berkenalan dengan M enam tahun lalu tetapi tidak dilayan. Dalam usaha mendekati dirinya, saya menggunakan rakannya tetapi ditolak. Selepas setahun, saya cuba lagi untuk memikat M tetapi tidak berjaya malah untuk tahun berikutnya juga gagal.
 



Saya ada sebab sendiri meminati M kerana M ialah cinta pandang pertama saya. Ketrampilan dirinya yang bercirikan Muslimah kelihatan sangat cantik dan menarik minat saya sampai sekarang.

Untuk pengetahuan Dang Setia, saya sangat memilih orangnya. Sekarang saya sudah bekerjaya dan mampu berumah tangga. Tersirat dalam hati saya untuk masuk meminang M macam ‘gentleman’ tetapi saya tidak yakin.



Kegagalan memikat M dulu mungkin disebabkan cara memikat yang salah. Jika cara saya betul, saya percaya saya berjaya memikat hati dia.


Saya selalu berharap satu hari M akan menerima saya. Saya selalu berdoa semoga Allah menemukan kami.

Soalan saya, adakah keputusan saya sanggup menunggu M sehingga usia mencecah 30-an cuma kerana saya sukar mencari gadis lain seperti dirinya, adalah tindakan betul?


SETIA MENUNGGU
Kuala Lumpur



Sudah enam tahun saudara menjadi penanti cinta M yang setia. Namun adakah saudara pasti pesaing cinta M turut menanti seperti saudara?


Perbuatan menanti sesuatu tanpa berjuang bukan tindakan bijak, malah perbuatan saudara boleh diistilahkan sebagai angan-angan mat jenin. Saudara mengharapkan sesuatu tetapi ia hanya menjadi mimpi jika tidak disertakan bersama usaha.


Tiada salahnya saudara terus mencuba yakinkan M untuk menerima cinta saudara. Mungkin menyuarakan hasrat ingin menyunting dirinya antara usaha menyatakan saudara serius dengan diri M.


Jika tidak berani mencuba, saudara akan berasa sesal. Oleh itu bermula dari sekarang, cuba fahami bahawa enam tahun berlalu dengan sia-sia jika saudara masih ingin mengambil langkah menunggu saja. Meskipun gagal, sekurang-kurangnya saudara berpuas hati kerana sudah berusaha memikatnya.


Namun untuk mencapai hasrat memiliki gadis pujaan, saudara perlu kenali dirinya. Kekuatan dan kelemahan M perlu dikaji daripada orang terdekat supaya ia menjadi panduan cara mengenali dirinya.


Tonjolkan kesungguhan dan buktikan dengan pelbagai inisiatif. Cuba gunakan pendekatan jujur dan lembut bagi mewujudkan rasa selamat.


Jujur juga bermaksud terus terang mengapa si dia menjadi pilihan saudara. Mungkin si dia tidak dapat mesej yang tepat mengenai hasrat saudara untuk mendekatinya.


Selain itu, karisma diri dan sifat kepemimpinan juga perlu ditonjol. Ini membantu meningkatkan imej saudara di mata si dia, terutama apabila si dia menilai saudara sebagai calon suaminya kelak.


Akhir sekali, sentiasa berdoa kepada Allah supaya jodoh yang ditentukan antara dia dan saudara didekatkan, insya-Allah.



Sumber: Metro

Terima sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Catatan popular daripada blog ini

Tips Pakaian Untuk Konvo

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Petua Tutorial Cara Pakai Contact Lens (Kanta Lekap)