Langkau ke kandungan utama

DIALOG RUMAH TANGGA HO HO.. (1)



Assalamualaikum...

Kali ini nak berkongsi dengan pembaca semua tentang dialog rumah tangga. Aku ambik dari Ujang Moy. Kelakar la jugak.. Kalau nak tau, sila baca yer..



Asam garam rumah tangga ni biasa la. Kengkadang tergigit jugak lidah tu. Tetapi kalau sama paham memahami, rumah tangga akan kekal aman, Tetapi kisah rumah tangga ni lebih pada kata - kata yang di ucapkan seharian. Mungkin korang yang dah berumah tangga mesti tersenyum kalau membaca kisah ni. Pada yang belum tu akan tersenyum jugak nanti.
 



DIALOG 1

SUAMI : " Yam. Jangan lupa kejutkan abang pukul 7 pagi ek. Abang ada mesyuarat penting hari ni. Jangan lupa tau."
ISTERI : " Yam akan kejutkan abang pukul 5.30 pagi. Abang toksah risau"
SUAMI : " Eh eh! Abang kata pukul 7 pagi bukan 5.30 pagi la"
ISTERI : " Abih tu abang tak semayang subuh ke?"
SUAMI : " Err.... ha... haah kejut pukul 5.30 pagi




 Penulis: Rumah Flat

Terima sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Catatan popular daripada blog ini

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:


Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…

Tips Pakaian Untuk Konvo

Open Tracker