Langkau ke kandungan utama

Cedera Bergaduh Kerana Kura-Kura

Assalamualaikum...

Manusia sekarang ni macam-macam lah.. Apakah? Nak tau? Jom baca..

KUALA TERENGGANU - Gara-gara bergaduh siapa patut jaga seekor kura-kura, seorang anggota polis dan adiknya cedera dalam kejadian berhampiran sebuah pasar raya di Permaisuri, Setiu di sini kelmarin.

Kejadian pada pukul 7.30 malam itu dikatakan berlaku apabila adik anggota polis berusia 22 tahun itu hendak menyerahkan seekor kura-kura kepada seorang gadis yang ditemui di hadapan pasar raya berkenaan.

Sebaik sahaja kura-kura itu diserahkan kepada gadis terbabit, dua lelaki dipercayai rakan kepada adik anggota polis tersebut datang dan mengajak mangsa pergi ke belakang pasar raya tersebut.

Kedua-dua lelaki itu kemudian bertindak menumbuk mangsa kerana tidak puas hati kura-kura itu diserahkan kepada gadis berkenaan.

Ketua Polis Daerah Setiu, Deputi Supritendan Rohaizat Abd. Ani berkata, mangsa yang bekerja di Hospital Setiu kemudian menghubungi abangnya yang merupakan seorang anggota polis berusia 26 tahun.

 Sumber: Kosmo!

Kelakar la.. Sebab kura-kura jer nak gaduh? Dah tu, suruh kawan pulak yang pukul adiknya.. Polis apakah ini?

Terima sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Catatan popular daripada blog ini

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…

Petua Tutorial Cara Pakai Contact Lens (Kanta Lekap)

Open Tracker