Untukmu Muslimah | ! sha my heart

.

Sabtu, 26 Mac 2011

Untukmu Muslimah



Assalamualaikum...

Jom kita hayati apa kata lelaki kepada perempuan.. Apa kata mereka? Nak tau, baca la.. Hihi~

Kami sulit menahan pandangan mata ketika melihat kalian, apalagi jika kalian diamanahkan Allah kecantikan dan posture yang ideal, kami semakin susah untuk menolak agar tidak melihat kalian. 

Kerana itu lebarkanlah pakaian kalian, dan tutupilah rambut hingga ke dada kalian dengan kerudung yang membentang.

Kami juga sulit menahan pendengaran kami ketika berbicara dengan kalian, apalagi jika kalian diamanahkan oleh Allah suara yang merdu dengan irama yang mendayu, kerana itu tegaskanlah suara kalian, dan berbicaralah seperlunya.


Kami juga sulit menahan bayang-bayang hati kalian, ketika kalian dapat menjadi tempat mencurahkan isi hati kami, waktu luang kami akan sering terisi oleh bayang-bayang kalian, kerana itu janganlah kalian membiarkan kami menjadi curahan hati bagi kalian.


Kami tahu kami paling lemah bila harus berhadapan dengan kalian. Kekerasan hati kami dengan mudah bisa luluh hanya dengan senyum kalian. Hati kami akan bergetar ketika mendengar kalian menangis. 

Sungguh Allah telah memberikan amanah terindah kepada kalian, maka jagalah jangan sampai Allah murka dan memberikan keputusan.


Maha Besar Allah yang tahu akan kelemahan hati kami, hanya dengan ikatan yang suci dan diredhaiNya kalian akan halal bagi kami.
by Wanita Bertudung


Wah, ini dah macam rayuan dari sang lelaki.. So, sahutlah permintaan mereka. Untuk kita jugak, bersama..

Terima sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

1 ulasan:

sha berkata...

Wanita solehah adalah sebaik-baik perhiasan dunia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...