Langkau ke kandungan utama

Tunaikan Hak dan Bersyukurlah...



Assalamualaikum...

Hidup ini, kita kena banyakkan bersyukur di atas nikmant-Nya. Jangan rasa down (sedih) walaupun kita ada masalah. Sebenarnya, dengan adanya masalah itu la latihan untuk kita jadi kuat. Maka, jadilah kuat.

Allah tak kan nak susahkan hamba-Nya dengan sesuatu yang kita tak mampu lakukan. Kiranya, Allah memang tahu kita dapat lakukan. Cuma nak dengan tak jer kita buat.


Alhamdulillah.. :-)

Rezeki pun kita kena pandai bahagi jugak. Bukan hak kita rezeki kita tu. Sebab ada jer hak orang lain dalam rezeki kita. Kita perlu banyakkan bersedekah. Kalau ada pengemis minta sedekah, bagi jer la seikhlas yang mungkin. Sama ada dia gunakan ke arah yang betul atau tidak, itu bukan urusan kita. Urusan kita cuma bersihkan diri kita dari hak orang lain.



Kalau ada anak (kanak-kanak) merengek belikan itu ini. Belikan saja. Itu jugak hak mereka.



Kalau ada kucing mengiau manja, berikan makanannya. Itu jugak hak dia.


Tunaikanlah hak orang lain yang berada dalam hak kita.


Sampai jumpa lagi..

Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Catatan popular daripada blog ini

Tips Pakaian Untuk Konvo

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…