Langkau ke kandungan utama

Selamat Berbahagia Wahai Temanku..



Assalamualaikum...

Alhamdu lillah, akhirnya aku dapat jugak up date entri. Tersiksa rasanya jiwa cek sebab tak dapat nak tapi entri sedangkan dalam kepala otak ni dah menggelegak nak keluar. Hihi~

Tapi, nak cerita bab apa ek? Adus, dah terlupa plak. Ni semua line punya pasal la.. Hi, teruknya perangai, salahkan line plak. Diri sendiri tu tak nak plak dipersalahkan.. Hehe~

Ok la, korang baca je la apa yang aku tulis ni ek. Korang kan baik dan sayang aku. Haha~ Perasan betul la minah ni..

Aku baru balik dari majlis berzanjidan burdah kat Sime Darby. Sangat seronok, okay. Sebab ia adalah alunan yang lama dah aku tak dengari dan ianya adalah alunan jiwa manusia. Kita akan rasa terbuai oleh alunannya. Kalau korang nak tau, cuba la dengar dan baca sekali.

Pandai betul la Sheikh Al-Barzanji buat.

Ingat nak beli satu la kat mak. Mak pasti suka. Harga RM40. Masalahnya malam tadi aku tak bawa duit ke sana. Bawa purse je. Duit cek la ni (aku sekarang ni) ada RM2 je.. Wink. Wink.

Duit tu la nak makan untuk esok.
Tak cukup tu..
Dalam purse?
Dalam purse tu kosong.
Tak elok kosongkan purse.
Aku tau tapi itu la, tengah kering sekarang ni. Hehe~

Kat bilik pun, stok makanan yang ada cuma megi. Ok la tu kan? Boleh buat alas perut. :-)

Eh, korang jangan terasa pulak aku nak tagih simpati korang. Ini adalah cerita aku. Saja aku kongsikan kat sini, sebagai kenanganku.. :-)

Tak perlu mengeluh untuk semua ni. Kalau tak rasa bagaimananya susah, kita tak kan hargai bagaimananya senang. :-)


Aku paling tak suka la orang kata aku ni nak tunjuk bagus. Aku cuma menjadi diriku sendiri yang merendah diri. Kalau ada yang aku cakap aku ni cantik ke pandai ke, itu cuma gurauan jer.. Tak la korang rasa bosan dan skema sekolah menengah pulak bila baca entri-entri aku. Biarla havoc sikit kan? Hihi~


Tadi melawat seorang teman baikku pada masa sekolah dulu. Wah, bahagianya dia sebab suaminya alim, warak dan sangat menghargai dia. Kawan aku tu tak la secantik mana, kalau nak bandingkan ehe, tak nak la bandingkan, tak baik. Tapi pada aku, biasa saja. Tapi suami dia puji, dia sangat cantik dan 'isteri tercinta'.

Bukan tu jer, siap lagi kata ...(aku tak sanggup nak cakap, sebab kejelesan melampau. Haha~ Gurau jer la. Sebenarnya, aku tak ingat ayat dia kata, lebih kurang macam ni la, 'kalau kau ikut arahanku, taat kepadaku, menjaga aib dan hartaku, kalau kau mati, syurga sudah tentu jadi milikmu'. Ayat aku tak best. Ayat dia best, romantik jer. Ayat aku kasar. Wah, bestnya kalau dapat lelaki macam tu..


Aku rasa kalau korang (gadis) yang waras ni pun pasti akan rasa sangat jeles dengan kawan aku tu. Ingat nak jer sertakan link blog dia kat sini tapi tak elok la, aku tak dapat kebenaran dia lagi. Kalau korang baca, pasti korang pun jadi macam aku, tahap kejelesan melampau. Haha~


Aku bukan seorang yang suka jeles dengan orang. Aku cuma bersyukur dan bahagia kerana kawan-kawanku ramai yang sudah bahagia dengan pasangan masing-masing. Kadang-kadang tu, jeles la jugak sebab diorang romantik. Tapi tak de la aku nak jeles lebih-lebih. Aku ni normal dan ceria jer hidupku. Tak de masa la nak jeles lebih. Buang karan ja.. Cit!

Ya ALLAH, aku jugak nak suami sebaik dia..
Tapi, aku tak nak orang yang sama a.k.a bermadu, k. Aku nak orang lain yang sebaik dia. Adakah si dia untuk ku?

Er, budak persatuanku ada ke? Wei, cepat la minang aku, wahai budak persatuan sekalian.. Haha~ gediks giler ko, Sha.. Gediks santai kot..

Wah, rindu pulak kat budak persatuan bacth USR 2008.. Kami rapat bak adik-beradik. Bila nak reunion lagi, wei?

P/s: Semalam, ada kawanku tanya padaku, si XX panggil kenduri tak? Aku senyap jer la. Ubah tajuk. Tak kisah la, dia nak panggil ke tak, itu hak dia. Aku tak terkilan sikit pun. Aku ni sape la pada dia, kan? Kawan yang tak dianggap. So, aku tak nak panjang cerita.

Kalau dia nak panggil setelah menyelongkar blog aku dan terbaca kat sini, baru nak panggil, tak payah kot.. Aku tak tau pape dah pasal dia. Dia dah remove dan block aku kat fb. Kalau dia dah delete akaun lama dan buat akaun baru, kenapa tak add aku? Aku guna nama aku jer..

Aku rasa antara sebelum kahwin dan selepas kahwin, seseorang lagi akan berubah dan lupa kawan selepas kahwin. Kalau dia dah tak nak kawan dengan aku, jadi tak perlu nak susah-susah panggil aku.

Restu? Aku merestui jer pilihan hati kawan-kawanku.. :-)

Eh, ramai dah kawan-kawan dapat anak.. Sukanya, dah jadi ibu dan bapa. Aku? Aku jadi aunty.. Sukanya..

Berbahagia sebab kawan-kawan aku semuanya berbahagia.. Aku? Aku bahagia jugak walau sendiri.. :-)

Terima sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Ulasan

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker