Langkau ke kandungan utama

Luahan Perasaan (1) Annoying

 

Assalam.


Entri kali ni adalah luahan perasaan aku. Cerita ni ada yang benar-benar terjadi dan ada jugak yang hanya rekaan fiksyen aku jer. Jom baca dengan nada marah.


Kita tak boleh nak puaskan hati semua orang. Tapi ayat ko jaga-jaga la sikit. Pe sal ko nak buat aku tersentuh? 



Maaf, pertama kali aku lihat ko, aku rasa erm, ok la. Boleh tahan. Tapi bila aku dah kenal ko, maaf la ko tu ego, tak nak kalah dan selalu nak salahkan orang lain. Tahu la ko tu bertudung litup paras lutut pun, ko ingat itu dah cukup untuk ko buat semua perangai yang annoying dan menyakitkan hati orang lain?





Dengan berpakaian macam tu, boleh plak ko duk berkepit dengan jantan. Ko tak malu ke? Paling kurang pun malu kat tudung labuh paras lutut ko tu.


Maaf la, aku bukan suka jugde orang melulu. Aku takkan judge orang melainkan aku kenal dulu orang itu. Bila aku dah mula kenal perangai ko, aku jadi menyampah dengan ko. Annoying!




Maaf bukan aku nak benci ko. Tahu la ko tu datang dari famili yang kaya pun. Elo, aku tak pandang semua tu la. Dah tu ko anak bawah, manjanya lebih. Merajuk, nangis. Aku rasa nak tampar laju-laju jer muka ko bila datang jer bilik aku, tarik muka. Elo, ko ingat  aku ada masa ke nak layan karenah kebudak-budakan ko yang tak sepadan dengan besar badan ko tu?




Maaf la, aku memang benggang dengan ko. Lepas ko bersenam, ko masuk bilik aku. Dah tau bersenam, akan berpeluh dan tujuan ko pun memang nak keluar peluh, tak reti-reti nak pakai deodorant? Kalau ko tak nak pakai doedorant pun boleh, ko cabut la bulu ketiak tu bagi habis dan pastikan tiada bulu ketiak waima tunggul sekalipun. Bila dah berpeluh, ia tak kan berbau melainkan ketiak ko tu berdaki 14 inchi.


Dah la, itu jer kot dulu luahan perasaan aku ni. Lain kali kalau ada lagi, aku boleh tulis lagi.


Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Catatan popular daripada blog ini

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:


Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…

Tips Pakaian Untuk Konvo

Open Tracker