Langkau ke kandungan utama

Fesyen Lelaki Korea, Cool!



Assalamualaikum...

Enti ringan untuk lelaki lagi.

Baru saja mencuci mata melihat gambar baju lelaki trend sekarang ni. Uii, Korea nok! Jangan korang tak tau (kalau tak tau, aku bagitau ni) yang Korea adalah peneraju fesyen di dunia. Fesyen dunia akan ikut Korea walaupun mesti akan ada orang sangkal kata Italy adalah peneraju fesyen.

Macam ni, Italy tu pembuat fesyen terkemuka dan paling baru (kira macam future sikit la) tapi fesyen kat dunia ni orang pakai atau ikut fesyen dari Korea dan Jepun. Sebab tu la ada jer kain dari Jepun  dan Korea. Fesyen terkini (dari Italy) tak semestinya masyarakat seluruh dunia akan ikut pakai jugak. Kita akan pakai fesyen dari Asia Timur (Jepun dan Korea). Faham?

Eh, mana aku tahu? Dari pembacaan la. So, jangan malas-malas nak membaca ye, nok!

jom layan gambar pakaian ni..































































































Stailo, bukan?

Suka jugak tengok lelaki pakai trends Korea ni. Nampak jambu dan caring jer. Haha~ Ada kena-mengena ke?


Terima sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Ulasan

  1. lagi pun fesyen korea japan nie sopan sket kan.. betol tak ??

    Artis Baru Melampau

    BalasPadam
  2. tau tak pe.. haha~

    Fesyen diorang agak sopan dan tak pelik sangat, sebab tu boleh diterima umum. :-)

    BalasPadam
  3. lawa kan fesyen² dr negara korea. lg² tang rambut. ailikeee! :)

    BalasPadam
  4. zie: tahu tak pe.. korea jugak pelopor gaya rambut di dunia

    BalasPadam
  5. tengok baju ke tengok model ni .. he..he.. kalau akak tengok model.

    BalasPadam
  6. kak adzriel: tengok dua2.. hehe~

    BalasPadam
  7. saya suka yang pakai jacket + cap. hm, nice2~

    BalasPadam
  8. sori to say tp fesyen mcm ni korean and japanese je yg seswai pakai. iklim kat malaysia ni x seswai. lgpun wrna kulit lelaki kat malaysia ni x seswai pakai wrna terang2.

    kalau aku la kan,pndgn aku, kita pn ada fesyen sendiri pe..watpe nk ikut2 org..style aku lg semat..hehe,puji diri la pula..

    tp tu semua pndngn aku je, no offense ye all!! kalo nk pakai pn x salah la..blh hensem juga tu mcm korean..

    BalasPadam
  9. ok..sangat hensem kot bile tengok prg pakai camtu..barulah nampak kemasa dan stylo..hehe~~

    BalasPadam
  10. @Sylangster Pressure

    ye la, tak semua orang Malaysia sesuai pakai pakaian macam Korea tu.

    ko mmg poyo pun, weh.. haha~ jangan marah.

    BalasPadam
  11. most of time nampak jambu ikut korea/japan ni
    teringin gk nk ikut..tp ...konfem kene bahan ngan member.
    byk2 fesyen2,fesyen 80s bg aku masih nmpk cool.
    jeans cekang;tshirt;nike hi-cut airforce...hihihi

    BalasPadam
  12. Awazangi: masing2 ada minat sendiri =)

    BalasPadam
  13. kalau dah kulit putih, muka jambu plak tuh, pakai apepun confirm masuk...

    kalau mamat melayu yang berkulit gelap dan berhidung lebar pakai camni, mahu kene herdik...huhu

    BalasPadam
  14. oh my god!!cubelah kalau guy kt malaysia pakai baju2 nie!peh! xD

    BalasPadam
  15. Korean style very nice and colll!!!

    BalasPadam
  16. yup suke tgok style korean. smart n nmpak hot. haha

    BalasPadam
  17. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker