Langkau ke kandungan utama

[TERKINI] Krisis Di Mesir: Kaherah Kembali Pulih

Salam.

762 Pelajar dari Jeddah Tiba Pagi ini! Yay!







JAMIL KHIR beramah mesra dengan sebahagian pelajar Malaysia di Pusat Transit Haji, Madinatul Hujjaj, Jeddah semalam.

JEDDAH – Seramai 762 pelajar Malaysia yang ditempatkan di Pusat Transit Haji, Madinatul Hujjaj di sini menjadi kumpulan pertama berlepas pulang ke tanah air dengan penerbangan pertama pada pukul 6.30 petang waktu tempatan.


Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, seramai 320 orang akan menaiki penerbangan AirAsia, diikuti 442 lagi dengan pesawat Malaysia Airlines (MAS) yang dijadual berlepas pukul 8 malam (waktu tempatan) semalam.


“Kedua-dua penerbangan ini dijangka tiba serentak di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada pukul 9.30 pagi ini,” katanya ketika memberi taklimat kepada kumpulan pertama pelajar yang akan berlepas pulang di sini semalam.


Jamil Khir juga memberitahu, ketibaan kumpulan pelajar itu akan disambut Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.




Kaherah Kembali Pulih



DUA orang penunjuk perasaan duduk di celah roda sebuah kereta kebal di Dataran Tahrir, Kaherah semalam.


KAHERAH – Perhimpunan ribuan penunjuk perasaan di Dataran Tahrir di sini bagi menuntut Presiden Hosni Mubarak masih diadakan semalam sejak 25 Januari lalu.


Perhimpunan itu dibuat semasa penduduk Mesir kembali semula menjalani kehidupan harian dengan sejumlah bank dan pasar mula dibuka di sini.


Trafik di bandar ini kembali sesak manakala lorong-lorong dipenuhi dengan orang ramai selepas pihak pemerintah meminta para pekerjanya kembali ke pejabat.


Lebih banyak kedai dan perniagaan mula dibuka semula.


“Adalah baik untuk bekerja semula. Saya tidak pernah meninggalkan rumah sejak demonstrasi bermula dan saya merindui kehidupan saya,” kata seorang peguam, Dalia Fahim.


Di bandar kedua terbesar di Mesir, Iskandariah, para pekerja universiti kembali bekerja manakala para pelajar masih bercuti.


“Kehidupan seperti pulih sedia kala di sini, terdapat ramai orang berbaris di bank, orang ramai di jalanan dan banyak pengangkutan awam di sini,” kata seorang profesor universiti.


Pengemis dan penjaja menjual tisu, biskut dan barang kecil yang lain.

Bilangan orang awam yang membuat kawalan sendiri juga semakin berkurangan semasa anggota-anggota polis mula kembali bertugas di kawasan-kawasan perumahan. – Agensi


Sumber: Kosmo Online.






Jaga diri dan iman kita.


Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Catatan popular daripada blog ini

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:


Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…

Tips Pakaian Untuk Konvo

Open Tracker