Kenali Jenis Cintamu.. | ! sha my heart

.

Isnin, 31 Januari 2011

Kenali Jenis Cintamu..




Salam.


Kali ini kita membicarakan tentang cara membezakan cinta. Kadang-kadang kita rasa macam dah cintakan seseorang tetapi sebenarnya itu cuma perasan kita sahaja.


Entri kat bawah ini diambil dari mesej di facebook.

Nak tahu kan apakah kategori cinta kita? Jom cek! Check it out!



Cinta sejati dan cinta biasa terkadang sulit untuk dibedakan. Namanya juga sedang jatuh cinta, pasti semuanya terasa begitu indah. Namun bisa saja rasa berbunga-bunga itu hanya sebuah perasaan kamuflase saja.




Maka dari itu, sebelum terjebak dalam dilema cinta yang terlalu dalam, ada baiknya kamu mengetahui apakah kamu benar-benar mencintai pasanganmu atau hanya sekedar cinta biasa yang sesaat.


Tanda Cinta Biasa

Tanda-tanda berikut kemungkinan kamu tidak benar-benar mencintai pasangan:

1. Berfikir bahwa pasangan sempurna.

2. Mendahulukan kebutuhan kamu terlebih dahulu.

3. Seluruh waktu luang dihabiskan bersama pasangan.

4. Terlalu cepat tergila-gila dengan pasangan.

5. Cepat merasa cemburu dengan pasangan.

6. Tidak boleh berkompromi saat bertengkar.



Tanda Cinta Sejati

Tanda-tanda berikut kemungkinan kamu mencintai pasangan secara tulus:

1. Menerima kelebihan dan kekurangannya.

2. Mementingkan kebutuhan pasangan.

3. Merasa aman dan nyaman jika berjauhan dengan pasangan.

4. Perlahan-lahan jatuh cinta dengan pasangan.

5. Mempercayai pasangan sepenuhnya.

6. Mampu menyelesaikan pertikaian dan menumbuhkan hubungan yang semakin kuat.



Kenali tanda-tanda cinta tersebut dan selamat menemukan cinta sejatimu ya...



Salam Cinta!




Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!






Jom klik iklan kat bawah ni, pasti aku cinta korang. Muahs!




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...