Langkau ke kandungan utama

Awak... (part 4)

Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!


Disclaimmer: Cerita di bawah tiada kaitan dengan Awak... part 1, Awak... part 2 dan Awak... part 3



Salam.


I was stress out. So, i create this.. i dont know what should we call this. Puisi, that the absolutely.



Sayang,
Aku tertanya-tanya kenapakah kau memutuskan hubungan kita?
Setelah petanda kematian aku ceritakan kepadamu...
Adakah kerana kau tidak mahu berkawan denganku yang bakal meninggalkanmu?



Bukan niatku untuk meninggalkanmu
Ajal yang menungguku
Aku harus pergi
Kerana aku dijemput pulang.



Jangan lupa ya, doakan aku nanti
Tiap kali kau teringatkan aku
Titipkanlah Al-Fatihah atau Yassin untukku di Sana..



Aku doakan kau bahagia dengan pilihanmu..
Aku tak percaya
Tapi kalau kau yang mengakuinya, apa lagi yang harus ku ragui?


Kadang-kadang aku menduga
Kau mereka-reka cerita
kerana kau takut terluka


Sayang, tabahkanlah hatimu
Aku tahu, kau terlalu menyayangiku,
menyintaiku


Redhakanlah dengan kepergianku nanti
Setiap yang hidup, pasti akan mati.



Sha,
3:19 am
5 Dis 2010


Catatan popular daripada blog ini

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:


Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…

Tips Pakaian Untuk Konvo

Open Tracker