Langkau ke kandungan utama

Apakah???

Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Salam.


Mesti korang rindukan aku kan? kan dah lama aku tak up date. Hehe, bajet jer.. Wakaka.


Sebenarnya sepanjang ketiadaan aku kat sini kat blog ni, ada perkara yang berlaku dalam hidupku. Chewah..



1.Aku kecewa lagi. Aduh.. Tapi, biarla. Memang sakit hati sangat. Entahla, kenapa macam ni. Dia suka tuduh-tuduh aku, salahkan aku sedangkan aku dah buat sehabis baik. Kalau ikutkan hati, aku nak jer layan dia lebih kurang. Erm, tak berbaloi.Yang penting duit tak de melayang. Tapi tak pe la kena ikhlas.


Alhamdu lillah, aku kat kampung, so no matter la. Lagipun aku tak ambik kisah dah.


Yang paling sakit hati, dia tuduh aku menipu. Aku cakap yang aku rasakan petanda kematian, dia cakap nak cari buku dia. Alih-alih esoknya cakap aku penipu. Erk, apakah?


Lepas tu, dia cakap dia dah ada gf dan gf tu merayu-rayu nak bersama dia. Blekk, macam la aku percaya. Nak termuntah ada la dengar dia cakap macam tu. Perempuan tu tak kenal dia lagi boleh la kot nak macam tu. Tapi pelik la perempuan tu.. Sebab awal-awal kenal lagi aku dah tau dia ni ada prob, tak kan perempuan tu tak tau? Ah, lantak la.


Aku pun dah tak kisah lagi. Hidup aku tenang dan fokus untuk hidup ke hadapan je la. Kira sekarang ni aku solo sejak dari tahun 2006 kalau tak silap asyik duk dalam hubungan (in relationship) jer. Ada yang berturut-turut, dari kawan jadi kekasih. Ah, cerita lama.


2. Anti-virus belum update. So, malas la nak buka itu ini. Nanti takut dapat jangkitan virus.


Penerangan? Erm, malas la.. Biasa jer kot, tak de pape yang spesel nak crita kat sini. Ada tu ada tapi malas. Haha, boleh macam tu?


3. Reunion. Erm, reunion lagi. Aku malas nak tulis pasal ni selalu nanti korang jugak yang muntah hijau. Wakaka~. Bukan apa tak de perkembangan sangat. Tak de yang drastik.



Erm, cukup la kot setakat ni. Ni untuk come back aku je. Hihi~



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker