Langkau ke kandungan utama

Kadang-kadang, Ia Makan Dalam..

Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!



Salam.


Ni chat aku dengan si Jef. Baca la. Ambik ikhtibar dan pengajaran, k.


[Jeffry]
6:31pm
salam

[You]
6:39pm
tgok dh prbincgn reunion?


[Jeffry]
8:02pm
owg ikot jer..
malas nk bincang2 dah
yg mana muktamad
aku ikot jerk..

yg mana xleh dtg ada hal
wat la hari yg btul2 ngam
kita free jer kan
student xder bnyak hal sgt
org yg bekerja tu la yg payah cikit



Di kala yang lain...


[You]
12:31am
salam
maafkan aku melukai perasaanmu.. sesungguhnya, aku tidak berniat. Aku gurau kasar.


[Jeffry]
12:32am
lorr..
yg touching mlm nie naper??
xder wat salah per2 pun kowt


[You]
12:32am
mana tau ang terasa
susah wei nk jaga budk2 kita
ni
ok, 0-0 k

[Jeffry]
12:33am
uitt...
xder nk terasa laa..
haizz..


[You]
12:33am
tak terasa tak pe la
tp klu ada terasa aku mnta maaf


[Jeffry]
12:34am
ko tu yg sensitip kowt


[You]
12:34am
dh deal dgn ramai ni, msti la ada yg trlbih n trkurg
kdg2 tak prasan ada slh silap


wei,
tgok discussion blum?
klu bt 23 hb ni ok tak?


[Jeffry]
12:37am
uitt..
aku xkesah laa..
aku on jerk
tarikh apa2 pun


[You]
12:38am
ok
wei, ang jd prgrah...


[Jeffry]
12:38am
xmo
xmo
xmo


[You]
12:38am
apsal tak nak?


[Jeffry]
12:38am
aku dh bzy gan busines
xnak pining pikir pasal reunion
aku serik nk kumpul2 org
last2 sume xjadi

xpun yg dtg 4 kerat jerk
ko suh saper yg duk KL tu


[You]
12:41am
ok
klu ko bntu2, blh?
klu blh la..
tak boleh tak pe, tak paksa


[Jeffry]
wei
xleh kowt...
mmg susah nk arangge bnyak kepala..


[You]
12:48am
klu mcm tu, xpe la. xpyh buat reunion.


[Jeffry]
12:49am
ok..
i follow u


[You]
12:50am
nnt aku pdam balik smua tu


[Jeffry]
12:52am
ok..
terpulang


[You]
12:52am
ko saja ja...
tak pe la beb, tak nak tak pe...


[Jeffry]
12:53am
okeyy...


Bengangnya aku waktu ni

[You]
12:55am
ok la
skali lg aku mnta maaf

[Jeffry]
aik.
mintak maaf naper lak??


[You]
1:12am
ye la nyusahkn ko


[Jeffry]
1:12am
aikk..
xder susah apa2 pun
ok jer nie


[You]
1:12am
aku je yg tak ok


[Jeffry]
1:12am
eemm..
no komen
biasa la pompuan


[You]
1:13am
pe plak?
ko la
tak pe
xpe la
tak nk bg sokgn
aku dh agak


[Jeffry]
1:14am
lorr..
bukan xnak bg sokongan
tp aku mmg xminat nk handle2 org
bnyak masalah
aku dah kena kowt


[You]
1:14am
bkn suruh handle org pn

[Jeffry]
1:14am
so
berdasarkan pengalaman
aku xmo buat da


[You]
1:14am
tak suruh handle org, k
bkn psl jd pgrh
tp tlg2 sikit pn tak nak


[Jeffry]
1:15am
serik dol
xmo rr...
last
aku yg hangin nnt
marah sume org
so, better aku jd pemerhati jerk


[You]
1:16am
bukan handle org,k.
bukan nk sruh handle org


[Jeffry]
1:18am
aku nk p kl jer...
jumpa budak2 nie


[You]
1:19am
bila?


[Jeffry]
1:19am
lorr..


[You]
1:19am
oh..


[Jeffry]
1:19am
masa reunion nnt laa..
xnak la arange2 nie
deg dulu pun duk arangge program jerk..


[You]
1:20am
kira ni dah tak leh mnta tlg sikit pun la?


[Jeffry]
1:20am
ko nk aku terus terang ke cam ner??


[You]
1:20am
dh ada pglmn tu, kongsi2 la...
ok fhm


[Jeffry]
1:20am
ke nk bg ayat kiasan??


[You]
1:20am
dh2...


[Jeffry]
1:20am
macih...
heheeee....
sowie..


[You]
1:21am
ee, bnci
tak leh mnta tlg sikit


[Jeffry]
1:21am
dah pulak
ari tu suh berterus terang
skank dah terus terangpun
salah gak
cam ner ek nk puaskan hati org??


[You]
1:21am
tak de pe la
aku cuma harap dpt prtolgn je
klu dh btul2 tak boleh nk tlg, aku nk ckp pe lagi..


[Jeffry]
1:23am
ayat cam sedey jerk...
ok2
cam nie
ko bg tau dulu ko nk aku tol apa
than aku fikir2 kan
kalo xmampu aku xdpt la tol
terus terang lebeh baik dr bagi org berharap
hehee.


[You]
1:23am
tau
bkn sedih
tp, mcmna nk ckp ek
aku ckp kasar, blh tak?


[Jeffry]
1:24am
sila kan
xyah nk formal2 gan aku


[You]
1:25am
klu org dh mghrpkn kita, sggup ko sia2'n?
kdg2 tgg jwb bkn smua yg kita nk
tp ia dtg dan kita dh tak boleh nk lari lgi


[Jeffry]
1:25am
ko la yang salah
saper suh terima kalu xmampu
kita lahir kat dunia nie pun
tuhan tanya dulu
mampu ke jadi khalifah??
n sbb ruh kata mampu la
kita lahir


[You]
1:26am
ya. terima kasih


[Jeffry]
1:26am
n sama gak lam hal nie
org just bertanya
n ko kena pikir dulu
than baru bg jawapan
cam kes reunion nie
ko nk mintak tol aku..
mesti kena tanya dulu
boleh n boleh buat x??

so..
ak ckp xmampu
sbb nie dah libatkan org lain berharap
kalau aku ckp sanggup
tp xmampu buat
saper yg akan terasa nnt???
mesti org yg berharapkan program nie kan
btul x??


ya


[Jeffry]
1:30am
mslhnya skank
ko dah trima kowt lamaran 'org' tu
jd skank
'org' tu dah berharap
so cam ner??
ko lak xrefer kat aku dulu
leh tol ke x..


[You]
1:31am
refer ko ?


[Ismail Jeffry]
1:31am
yela
refer kat aku la..
leh tol x lam uruskan wat reunion nie
than aku ckp aku dah serik
skank ko lak yg akan terasa gan aku
tp aku xjanji apa2 pun lagi



Aku katakan yang dia marahkan aku. Dia kata, dia tak marah, cuma pertahankan pendapat dia. Aku ikut (dengar) jer pendapat dia ni sebab malas nak tengkar.


Dia kata kalau dia marah ada tanda seruan (!). Tapi, aku cakap kat dia, aku tak nak tau (sebabnya, malas la nak ambik tau pasal orang, nanti sesape ada feeling, kan susah..)




[You]
1:33am
ok


[Jeffry]
ok boss

[You]
aku bukan boss

[Jeffry]
AJK

[You]
nope. Just a friend
k laa...


[You]
1:48am
aku tak pandai
sb tu msh bljr lg

[Jeffry]
1:49am
yolah my priendzz
tp sem depan jgn xdtg training lak ea
aku amik ko cam biasa

yg lebeh penting
kalu nk kuar minum
kuar seblum jam 12 ok
hahahaaaa..


[You]
1:50am
hahaha

Alamak, dia nak ambik aku lagi ke? Aiyo, segan aku. Kang diorang kata kami ni couple plak..


[Jeffry]
1:50am
giler kuasa tol lect tu


[You]
1:50am
next sem pun kena ikut time budak degree


[Jeffry]
1:50am
masa aku antar ko ri tu
sempat lagi tahan aku
pastu tercari2
mana ko lam kete aku
bodo kan

dye kata
naper x berhenti masa dye tahan kat gate ari tu
aku ckp la
mana aku perasan
ko ada dgar dye suh benti ker beb??


[You]
1:53am
xde pun dia sruh bhnti
bila dia thn ko?
kat mana dia thn?


[Jeffry]
1:54am
kat simpang kolej TM
nk ke maybank
aku pun xdgar
sbb tu aku jalan jerk

[You]
1:54am
aik, smpt plak...
dia sorg ke?


[Jeffry]
1:55am
pastu
masa dye tahan
dia tanya
KENAPA XBERHENTI
aku ckp la
xdgar
than DYE belek2 lam kete
tgok ko ada x..



[You]
1:56am
then la beb. then=kmdian. than=lebih drp
ksian ko... sb aku mntroublekn ko..
dia ada tnya pe2 lg x?


[Jeffry]
1:57am
dye tanya la
'girl' tu kolej mana
lain kali jgn kuar lebeh dr jam 12am
tu prosedur

aku ckp la..
baru hbis latihan silat kul 12 td

dye balas balik
xkira la latihan hbis kol brapapun
tp mesti ada dlm sblum kol 12am
aku iya kan ajer..


[You]
2:00am
dia ada tnya pape tak psl persatuan?


[Jeffry]
2:01am
xder pun

[You]
1:58am
ha, kan ang dh kena.. aku dh ckp tak leh kuar pkul 12

[Jeffry]
tp aku hangin laa..
kecoh btul


[You]
2:01am
nsb baik
rilex la


[Jeffry]
2:01am
nk makan pun leh panggil2 org lagi
bukan kita nie budak2
cina kat kedai sebelah tu
leh lak balik lewat.


[You]
2:01am
aggp je nsht bapak pd ank2 dia
cina lain


[Jeffry]
2:01am
bapak la sgt


[You]
2:01am
kita ni melayu


[Jeffry]
2:01am
dlam surat auku
xder lak tulis
student melayu islam
ptut duk lam uum before 12am
tp lain2 bangsa bebas??



[You]
2:02am
beb, matg sikit blh x?


[Jeffry]
2:02am
ko ada baca ker??
xprasan lak aku
matang la sgt
aku xsuka dikonkong
kalu di konkong
cam nie la jadi
aku dah besar kowt


[You]
2:03am
jd pe?
besar ke? haha


[Jeffry]
2:03am
besar laa..


[You]
2:03am
eleh, mcm bdk2 je aku tgok


[Jeffry]
2:03am
elehh...
ko nie
kang kena buah 3 alam baru tau
hahaaaa..
masuk alam lain lak
hahahaaa..


[You]
2:04am
erk! tak nak...
tak suka dikongkong pn, kena fikir mtg jgk.. thun ni dah brpa umo...
kita kn student u
wei, nian tu buat master apa?


[Jeffry]
2:06am
ko tanya la dye
apsal alak tanya aku'aku bukan reporter beb


[You]
2:07am
tak nak.. knal gitu2 je
dh tgok nmpk dia komen kat ko.. msti la kwn ko..


[Jeffry]
2:08am
aku kan peramah
dah kenal mesti akan engage sampai bila2
xkenal jer owg anggap sombomng


[You]
2:08am
ok


[Jeffry]
2:11am
tp
biasnaya
org la yg reject aku
aku xsuka nk reject2 or nk putuskan persahabatan


[You]
2:12am
kesian..
dh ang tu 'susah' sikit, mls la kot org nk kwn


[Jeffry]
2:13am
'malas'
maksud ko??


[You]
2:13am
malas? malas la.. dh bnyk prgai, bad mood, org pun mls nk layan..


[Jeffry]
2:14am
xpaham


[You]
2:15am
klu org tgok ko duk bad mood jer.. diorg pn sgn la nk brbual dgn ko. cth la ni


[Ismail Jeffry]
2:16am
ha??
bad mood??
org lain pun bad mood ga kot
lgpun
aku jarang bad mood
than aku xtunjuk kat org yang aku sedang bad mood
aku lebih bnyak diam


[You]
2:17am
jrg bad mood tp mbebel sllu.. :p:p
biasa la. mnsia.. kdg2 berkwn sb ada sb..


[Jeffry]
2:18am
mmg aku suka membebel
heheheee..
tp niat org tuk berkawan gan aku tu
aku xtau la
ikhlas ke xikhlas
aku xkesah


[You]
2:19am
tp aku ko ni baik pun kena ikut mood ko jgk la..


[Jeffry]
2:19am
aku layan jer sume
tp aku ada akal
aku leh detect la kalo yg jenis xleh wat kwan
so far
sume ok
sbb aku pun niat ok ngan dorang


[You]
2:20am
bgus la klu mcm tu
dh usia mningkat, mmg la kita dianugerahkan kelebihn mcm tu
klu org tipu kita pun kita tau


[Jeffry]
2:22am
eemm...
tuhan kan tau
so
apa nk tkot
berserah jer la


[You]
2:24am
itu mmg la
yg bestnya, kita pn tau org tu tipu kita sbnrnya..
duk gelak dlm ht jer.. huhu


[Jeffry]
2:24am
tau xper..
tp xleh la judge org terlalu cepat
nk kenal org
bukan sebulan or setahun
tp bertahun2
baru leh judge org

tp so far
kwn2 aku ok jerk
ada pun
2 org jer yg tikam belakang
tp aku still kwn
xkemana pun dorang gan sikap cam tu


[You]
2:26am
biasa la ada yg jht n baik
tak semua org baik tp kita baik dgn smua org.


[Jeffry]
2:27am
dah2
xyah nk berfalsafah
[You]
2:28am
biar la
sibuk jer



Pengajaran
1. Tanggung jawab- bersediakah kita? Kadang-kadang, kita kena bersedia.
2. Sila jadi matang dengan umur anda,k. Jangan jadi macam budak2 ribena. Sangat tidak sesuai, ok.

3. Kalau nak kuar lebih pukul 12 malam, sila dapatkan pensyarah ini untuk memastikan keselamatan anda. Haha. Gurau jer. Students: jangan keluar lebih dari 12 malam.



P/S: Jeff, jangan marah aku menjadikan ko contoh. Hihi.

Jef, ko pernah kata kan, kalau ko marah mesti ada tanda seruan (!). So, tak de tanda ni kira ko tak marah aku la kan, beb? Aku suka panggil ko, 'beb'. Bitter sweet rasanya, macam air kopi Larat ko. Haha.




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker