Langkau ke kandungan utama

Cerita Lama

Disclaimer: Entry kali ni bercerita tentang perasaanku. Wawawa, sape nak baca tu, baca la. Kalau tak nak tu, sediakan bakul sampah untuk muntah, k. Wahaha. =P

Meh dengar lagu ni. Loading dia lambat sikit kalau berukband korang tu slow. Wahaha, jangan marah.  Tapi, tak de lambat sangat dan tak de nak tersekat lama-lama sangat. Semua ni bergantung kepada line. Alahai internet  line kat Malaysia ni memang teruk la. So, sabar je la.



 


Di bawah ni lirik dia

Wonder Girls - Nobody (English Version) Lyrics

You Know I still Love You Baby
And it will never change (Saranghae)
I want nobody nobody But You, I want nobody nobody But You


How can I be with another, I don’t want any other

I want nobody nobody nobody nobody
Why are you trying to, to make me leave ya


I know what you’re thinking
Baby why aren’t you listening
 
How can I just
Just love someone else and
Forget you completely
When I know you still love me


Telling me you’re not good enough
My life with you is just too tough


You know it’s not right so
Just stop and come back boy
How can this be
When we were meant to be..

I want nobody nobody But You, I want nobody nobody But You

How can I be with another, I don’t want any other
I want nobody nobody nobody nobody
I want nobody nobody But You, I want nobody nobody But You

How can I be with another, I don’t want any other
I want nobody nobody nobody nobody


Why can’t we just, just be like this
Cause it’s you that I need and nothing else until the end
Who else can ever make me feel the way I
I feel when I’m with you, no one will ever do


Telling me you’re not good enough
My life with you is just too tough
You know me enough so
You know what I need boy
Right next to you is where I need to be..

I want nobody nobody But You, I want nobody nobody But You

How can I be with another, I don’t want any other
I want nobody nobody nobody nobody
I want nobody nobody But You, I want nobody nobody But You

How can I be with another, I don’t want any other
I want nobody nobody nobody nobody
I don’t want no body, body
I don’t want no body, body


Honey you know it’s you that I want, it’s you that I need
Why can’t you see~

I want nobody nobody But You, I want nobody nobody But You

How can I be with another, I don’t want any other

I want nobody nobody nobody nobody (2x)


(Raps):Back to the days when we were so young and wild and free
           Nothing else matters other than you and me
           So tell me why can’t it be
           Please let me live my life my way
           Why do you push me away
           I don’t want nobody nobody nobody nobody but you


Ni adalah lagu kegemaran dan juga mengingatkan aku tentang seseorang. Sebab lagu ni banyak memberi makna kepadaku.

Bila dengar je lagu ni, mula la teringat kat dia. Tapi, jarak kami dah semakin jauh. Bukan aku sengaja mencipta jarak, tetapi segalanya atas permintaan dia juga seperti lirik ni yang kata:
Telling me you are not good enough
My life with you is just too tough.

Kalau dah orang tak suka, tak leh nak kata apa la. Tapi, sesungguhnya nak melupai dia ternyata amat sukar dan mengambil masa yang amat lama. Sekarang ni aku dah boleh melupai dia sikit-sikit. Sikit-sikit, maknanya belum sepenuhnya la. Tapi, aku bersyukur la jugak, dapat jugak lupakan dia.


Mungkin korang tertanya-tanya jugak siapakah dia. Dia ni seorang yang aku cerita dalam entri aku yang aku cakap tak boleh nak lupakan dia, merindui dia (sila semak entry-enrty aku sebelum ini). Tapi, bukan bf ku. Dia adalah bf sebelum ku kenal bf ku ini. Maknanya pada masa tu, aku dan dia tak de pape dah kecuali kenangan. Harap penerangan ni memahamkan korang.

Tapi, disebabkan dia kena tanggung adik-beradik dia yang lain, hubungan tu terpaksa diputuskan. Namun, aku pun rasa dia pun tak nak putuskan hubungan tu. Aku dapat rasa dia juga sengsara bila dah putus. Aku salute dia sebab dia kuat (tabah).

Aku selalu berangan yang suatu hari nanti dia akan datang ke rumahku dan meminangku. Namun, aku rasa ini cuma anganan kosong apabila aku mengetahui.... erm, biarlah rahsia. Pernah juga aku terasa ingin meminangnya. Tapi masa tu aku mana la ada duit. Baru jer habis belajar masa tu. Duit tak de, hutang berpuluh ribu ada la, nak? Hihi.

Wahaha, merapu apa la aku ni nak pinang orang. Tapi tu la, sampai macam tu sekali aku terasa nak buat. Nasib baik la aku tak de duit. Kalau tak, buat malu jer. Siot jer.

Moral: Suka la pada orang yang menyukai kita. Er, ada kaitan ke?



Catatan popular daripada blog ini

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:


Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…

Tips Pakaian Untuk Konvo

Open Tracker