Langkau ke kandungan utama

Bercampur Baur Perasaan Ini

anything can happen. that why life is wonderful. struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one... no one you shouldn't hurt their feels!

Perut kepedihan.

Oh baru sedar.makan dah tak ikut time.hahahaha..kurus la gini gak..tak tau kenapa enzim2 dlm mulut payah nak mngunyah beberapa ari ni..nak kata bercinta, pakwe pun xdak. bercinta apenye. apekah kerana merindui masakan ibu?


Hangpa dok bangga2kan Australia ni dah kenapa? Dok banding2 parlimen depa dengan kita kenapa? Pi dok Australia sana la kalau tau nak kutuk ja.

Kita sibuk mencari yang lain, sebab itulah kita tak jumpa yang sebenarnya.

Allah hadiahkan Quran dan Nabi-Nya untuk kita ikut. Sedang kita pula sibuk mencari yang selain daripada itu. Kita mencari, mengkaji dan mengagumi ideologi-ideologi manusia.

Pemikiran-pemikiran Barat, kita sanjung tinggi. Gaya hidup manusia yang bukan gaya kita, kita julang jadikan pakaian harian kita.

Moga difahami apa yang cuba disampaikan di sini. Teguran ini, untuk aku dan kau. Kita, dalam bahaya. Sesat dalam hidayah.


Kalau korang nak tahu, aku ni simple saja orangnya. Kalau  aku dah benci tu memang aku benci. Kalau aku suka, aku happy. Kalau aku sedih, aku mendiamkan diri. Kalau aku marah, aku memang marah. Kalau aku sayang, memang aku sayang dari dulu hingga kini. Itu la aku. Tiada yg sempurna melainkan sempurna.


Kehidupan penuh dengan liku-liku Banyak cabang kita itulah pergi dalam kehidupan. Tak kira la baik atau tidak baik. Hanya diri sendiri yang menentukan mana yang baik, mana yang tidak baik atau buruk. Renung-renungkanlah
dan selamat beramal. Okay. Hehe~

Macam-macam yang berlaku dalam hidupku seminggu dua ini. Perasaan bercampur baur.

Ya, aku sedih. Aku menangis. Aku gembira. Aku tertawa. Aku bahagia. Aku derita. Tapi, aku pandang dari sudut yang menggembirakan.. hidup bukan  lama untuk dipersiakan, beb.
 yang penting aku enjoy my life :-)

Catatan popular daripada blog ini

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…

Petua Tutorial Cara Pakai Contact Lens (Kanta Lekap)

Open Tracker