Langkau ke kandungan utama

hari yang jumpa ramai org... hihi, perlu ke?

anything can happen.. that why life is wonderful.. struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one... no one you shouldn't hurt their feels!


salam.

apa khbr?

hrap sihat la k...

mlm smlm tdo lmbt, pukul 4 pg klu xsilap... duk cri bhn... carinya sikit, main2 jer lebih... isk2, apa la yg nk jd dgn aku ni... huhu

mlm smlm, duk msj dgn kamal tp dia mcm bzi jer... mls nk kcu.. then msj Ipin, dia pn sama...




dgn wan pn sampai pukul 12 mcm tu, dia tdo.. aku pn mls nk kcu dia lg... biasa la org ngantuk msj mcmna, mmg xfhm la.. entah pape nnt dia tulis.. hihi


yg best nya msj dgn adik agktku, ijam... comel jer teringat muka ijam.. sampai pukul dua pg duk bermsj dgn dia..

dia ckp dia tau kdai afnan, dia sllu jgk p makn kat sana.. katanya, ikan siakap masak merahnya, sedap.. tp, xleh mkn sllu sb mahal... biasa la kan, kedai mcm tu... nnt, klu ada rzki, dapat la korg tatap pic Sha Sha Corner, k.. tmptnya kat Simpang Empat @ lima, parit buntar, perak, malaysia..(stlah aku minta pic kedai dr hp afnan).. skrg ni afnan xde, balik Thai sbb abah dia sakit, 50-50 jer... skrg ni xtau la mcm na.. sb nk msj pn, dia off sim.. klu dia on pn, mau RM3 skeping msj.
so, lmbt sikit la nk blh upload pic..

masa aku nk tdo, suruh my bf tlg kejutkan subuh.. alih2, aku xsedar... sedar2 pukul 7.. tgok hp, la, ada 3 miscalled dari dia.. isk3, aku terlupa nk free dari silent... huhu.. sungguh, x igt...

lps tu, terus tdo... then bl bgun ada lg 4 miscalled... trmasuk ipin...alahai, ksian kat ko... sb aku dh bnyk kali xjwb pggiln ko.. bkn rzki ko la tu.. hahaha..

then, bgun... buka laptop dulu, cek msj kwnku kat fb sb nk p dgn dia jmpa lecturer... xde dia reply pn... xpe la, p sndri jer...
then, mndi.. iron bju... nk pakai bju mana ek? mls la nk pakai formal.. tp, lecturerku tu skema sikit, kna pakai elok2 la... xkn la 1st meeting pn nk tunjuk kpla dh? huhu..

p lab dlu.., nk print jurnal.. mlm td, Dr suruh bw jurnal.. hujn lebat beb.. so, aku pakai bju bby t, kadigan,n track suit... mklum la hujan... tu pn, kira ok lg sb aku match wrna... cantik la... hahaha, perasan...

dh siap print, aku p bli mkn... miza n tasha lalu.. eh, cntik je (mksud aku nmpk formal ja) bju tasha.. dua2 pakai purple.. ada presentation ke? so, aku pn bercadang la nk pakai bju yg aku pakai jer ni...

sampai kat bilik, mam.. tgh mam, dh azan... nk jumpa Dr pukul 2... solat pn blum.. then, bergegas utk solat.. kat toilet, aku trfikir, xelok la bju merah ni.. so, nk tukar pakai bju purple.. tp, tudg xleh pakai tudg putih sb tgok luas bju ni.. kang ada tygn free... hihi...

so, lps solat, trus bersiap... alamak, lambat la pulak tudng ni nk siap iron..
kalang kabut bersiap, sb brpa minit lg nk pukul 2 dh... dh siap, aku nk kuar... tgok seluar.. alamak, kna tukar.. pakai sluar track duk bilik... aduh.. pakai slack...

trun g cari bilik Atik.. rumet dia yg bg proposal aida.. ok la.. tggu kat bwh, krta aida xde.. tggu dulu kat tgga sambil pakai cadigan.. sb bju ni singkat sikit.. segan r.. ada la dlm 5 minit..

kmi berpecah.. dia g jumpa dr hasan, aku p jumpa dr fezah.. masuk office, bilik dia tutup.. krni pn ada sorg jer.. sape ntah, aku xnmpak sb ada org duk tnya pasal siapa yg ajar subjek Sejarah Islam.. mula2 ok lg dia ckp, dh lma2 tu, nk mrh2 plak.. nk tau sape yg ajar, p la fakulti FSKP, ni FKBM la pak cik oii.. aku duk kat meja balkoni jer.. tggu la dlu, bair pak cik ni hbis urusn dia dulu..

aku selak2 jurnal yg aku bwa.. alamak, aku xbca lg.. mmpus la aku klu Dr tnya aku... n kpla aku mmg blur + blank.. atoi... knpa la xde idea plak ni..

x lama kmdn, dr fezah pn masuk office, n tgok aku.. dia ajak aku ke bilik dia.. cam jgk la muka aku..

msuk bncang2 la.. nsb baik la dia xmrh aku.. huhu... dia bg cdgn... bgus cdgn tu..

tq Dr..


then, aida n yoga mai.. kmi bincg psal mini kolokium plak... nsb baik la aku ada msa diorg bincg, sbb tarikh tu aku ada hal yg sgt penting... so, tukar ke tarikh yg lain..

then, masa balik, jumpa dgn dr syd.. dia kata dia nk kna ajar artis... uum kna ambik diorg, klu x, uitm yg ambik... dr hsan slku ketua unit corporat comm, xstju jgk...tp, apa nk bt dh NC surh, bt je la.. ada la tu, kbaikannya.. msti NC pn dh fikir...

dr syd pn ada ckp yg dia nk bg talk kat staff SUK penang... klu suk penang sapa lagi yg aku kn igt, kn? dia la... so, aku igt nk msj dia la...

balik, g mall nk ambik duit.. dh kering ni.. huhu... then kat mall ada expo.. so, msuk la dlm expo tu jgk, tgok2 pe yg diorg jual... aida nk bli slipar jepun.. aku? nk bli bju tp aida mcm nk rushing jer.. so, mls la nk belek2..





masa aku lalu tu, ada org pggil namaku.. la, din dgn roslina rupanya...

"amboi, jln2 nmpk.. xmau mai reja ka?" tegursn yg berunsur sinis... haha...

bkn aku xmau tp aku tnya kat fb, zam xbls pn.. bkn aku jer, org lain pn dia xbalas jgk.. huhu

so, aku segan la..

din kata pi tnya sndri kat zam.. zam duk kat PKP, duk on9..

aida bisik kpdku " tesis pn xsiap lg, nk krja pa..."
ayat tu mgingtkn aku spya xhnyut dr nk cri duit pnya pasal....




kmi ronda2 cri kasut jepun yg aida nk dlu..

then, dh siap dia bli, aku nk cari zam.. ikut ht mmg la mls. tp, nnt pe plak kata depa bl din crta dia nmpak aku.. lgpn, dia prnh bg aku mkn.. (periuk nasi aku) so, aku pn ajak aida p.. then, nmpk zam dh brlalu dgn laptop dia, laju giler jln.. aku pggil tp dia xdgr.. so, aku ikut dia la.. tp, xla ikut sgt, masuk jgk kedai2..

then dia p kat booth.. din pn ada.. sedap la plak dia pnggil aku, kak sha.. hihi... dia tnya psl Wja Diri, join ke x? aku pn hairan, xkn nk bt sama2 kot? xprnh aku dgr lg la.. huhu.

tp, aku ckp, " xpe, nnt akak tnya bdk2 ni.."
then din tnya, Hanafi kn?
aku jwb, Malaysia.. muka dh yg td ceria, jd muram...
dia kata ramai bdk malaysia..
aku jwab, biasa la kat sni.. hanafi kan mcm illegal kat sni..

then, zam nyampuk, "tek kwan do xde ke?"
"xde la.." jwabku. hahaha..semua ketawa..

apsal aku rasa zam ni tnya soaln yg dia dh tau psl master aku? huhu...
lastly, aku dapat tau yg dia pernh suka kat aida... patut pn.. dia pn ckp, diorg xprnh tegur smpai la hr ni..

then, ajak aida tgok ank kak CT... masuk, bg slm... ada ayu yg shomel tu.. lg cantik berbju kurg hijau... "kami mai nk tgok anak"
tnya kak ct, mana anak.. xde sapa nk jga. dia bwa kat kedai.. anak tdo.. comel btul ank dia.. kecik2 dh comel.. zam, kata bapak dia pn hensem.. aida bgkng, katanya mewarisi muka kak CT.. xtau la, aku xnmpk muka sapa2.. nmpk comel jer.. hihi...






rerupanya, aida knl jgk dgn kak CT.. sembg psal pregnancy.. knpa tba2 aku rasa mcm dh dewasa? hahaha...

then, balik sggh office MISC.. nk ambik stiker.. pngtua sj jer xnk bg lps stiker... nk suruh jmpa dia la tu..

kat bilik, jumpa miza jr, miza, ct, bdk2 paras..
masa perjlnn ke mall td, lmbai kat ana n apa ntah nama bdk yg kras2 sikit, yg bru turn dr bas.. masa nk balik, nmpak asma (xrumet) dgn llki...

msj dgn org suk penang...


20 plus something, ramai jgk org yg aku jmpa hr ni....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker