Langkau ke kandungan utama

rupa-rupanya.... :-)

Salam…
Bertemu kembali… hr ni bertarikh 18 jun 2010… Hari ni maka tamatkan latihn 8jam aku nk bt lesen B2. Alhamdulillah, aku blh jgk bwa motor... tq ALLAH.

Ada berita yg agk funny yg aku nk kongsikan. (funny ke x, xtau la.. korg yg tntukn. pd aku, sgt lucu sbb aku xtersedar. bl dh sedar, mcm nsi dh jd bubur jer.. korg jgk jgn nk kata pape, aggp je ni sbg sbuah cerpen cinta remaja. jiwaku muda… yeah!)

p/s: ini blog aku, ikut suka aku la nk tulis pape pn… slgi xlggr hukum agama n
undg2 ngra. klu xnk bca, jgn bca, out terus. aku xpksa sspe pn bca.

- Xsgka ada org yg peratikan aku… bl balik rumah, bru aku sedar…aduh, xperasan rupanya aku! Aku igtkn itu hnya prsn perasanku sj yg aku abaikn jer.. Ah, persetankan apa yg mggu fikiran tmbh2 lg bab2 prsn ni, kn? Aku Cuma berharap aku dapat bt dgn baik hr ni, mcm smlm.

- Nsib baik jgk aku xsedar pd masa tu, klu x msti aku bertambh segan.. Ye la, aku pn msih bru dlm bidg ni. Hr ni n bnyk la plak aku bt slh. Malu la jgk sbb bt slh sdgkn smua tu aku blh lepasinya…


- Aku mula perasan mamat ni perhatikan aku bl aku ‘terpksa’ balik bertumpgkn kereta dia.. Sbnrnya, van yg utk hntr student ke Kuala Nerang (KN) n Pokok Sena (PS) dh penuh. Van pn hnay disediakan satu shaja. Xmuat naik 3 org, termasuk aku la tu.


Igtkn balik tumpg van lain yg nk p ke Alor Star, Kuala kedah atau yg nk blik Pendang. Tp, meleset jgkaanku sbb van lain pn blh tahan penuh pnumpg. Kmi tnggu kptusan para driver jer.

- “balik dgn abg tu. Naik kereta yg berwarna merah”.

- “kereta merah yg pnjg ek?” Gurau aku dgn sorg abg yg jgk tenaga pngajar. Aku berani bergurau sbb tau diorg ni suka jgk bt lawak (bergurau) drpd pglmn lepas, 10hb.

- “xla, kereta dia. Warna merah” alamak, segan la plak nk naik kereta org ni. Nsb baik ada lg adik2 dua org bersamaku (Muni n Tikah). Aku awal2 suruh diorg duk depan n aku percepatkan lgkh utk naik kat blkg. Hihi. Segan seh. Lgpn, aku xsuka sgt nk duk dpn, kcuali xde pilhn.

- Tikah nk duk blkg jgk. Tp, aku mghlgnya..

- “ xkn nk lyn dia mcm driver. Kesian kat dia, mcm driver plak” kataku agak kuat yg mmbolehkan abg tu dgr jgk. Tp, he keep silent. Malu kot. Ah, lantak r. Mahu xmahu, Tikah trpksa duk kat dpn jgk, terkesan dek sarananku. Hehe, pndai jgk aku psiko org.. Hek eleh, perasan lebih…


- Dlm kereta, abg ni psg lgu enth pape, bising giler. Nsb baik dia kena ambik dokumen utk bg kat KV cwgn Pokok Sena, trpksa la dia slowkan sound. Kmdn, dia drive dgn suasana hening, cuma suara radio Hot.Fm yg pecah kesunyian. Yg aku notice, dia duk sblh knan mcm nk terkluar dr kereta n xnk drive jer. Dgn bdn yg senget ke kanan, muka hala ke kanan. Apa kes beb? Aku duk blkg dia. Entah2 dia pndg aku kot via side
mirror, tidaklah aku sedari. nk tunjuk kata dia xnk kat that’s girl.. em, pape je la…

- Tp, aku sedari pg td, dia asyik pndg cermin blkg jer.. Dh la aku duk tgh2..kira pndg aku la. Bnyk kali jgk kmi bertemu pndg. Tp, aku bt xtau jer… sbb aku kurg sihat pd pg ni n aku xnk lyn perasan yg entah apa2 ni. risau mggu konsentrasi n fokusku pd pemanduan. dh la, aku ni baru bljr..

- Aha, aku dh teringt, dia pndg aku via side mirror kanan n bla aku tersenyum, bru dia ok.. Mcm ada smgt baru yg masuk dlm bdn dia. Aku senyum tu sb aku nk jd setenang wajah pelakon yg asal dr Perlis, Rita Rudaini.


Sejuk je mata memandang Rita dlm drama n dia snyum dlm mata tu. Xtau la plak yg dia duk pndg aku.. Aduh, klu la aku tau, aku xla nk pndg ke situ.. Snyumanku mahal, tau. Hahaha…


- Dia nk isi minyak plak kat Caltex Btu. 11. Van KV yg nk hntr student ke KN pn turut isi minyak. Ada dia bersembg dgn bro yg bw van tu. Duk tunjuk2 ke kereta.. Bl diorg tgok, aku n kwan2 snyum la… biasa la aku kan xsombg. ahaks!

- Bl dia kuar, aku pn cerita la yg aku perasankan dia duk pn jauh2, snget ke tepi.. Pemalu abg ni rupanya. Tikah cerita abg ni ada awek, cun giler. awek dia pernh dtg KV, usul Tikah. Aku kata abg ni mcm dh khwin jer. Tikah smbung dia pn xpasti awek ke isteri abg ni. Tp, bl naik kereta dgn dia ni agk dia mcm blum khwin jer, malu2.. Klu org yg dh khwin, xmlu sgt dgn prmpn.. Itu pglmn aku.. brhrga tu pglmn tu… tp, bkn pglmn naik krta yg aku mksudkan.. aku ertikan pglmn knl jns llki yg dh khwin dgn yg blum khwin, bnyk bezanya.. khwin kat sni adalh termasuk yg khwin dlu, bru nikah… org mcm ni, akn ‘dekat’ je dgn prmpn…

- Punya la lama dia dlm kedai mobile mart tu… igtkn dh nk kluar tp msuk kt tmpt chasier 2 kali. ‘mgkin awek dia kot yg jd chasier tu. Nk pujuk kan awek dia la katakan…’ aku bt andaian sndri. Muni n Tikah dh xsabar2 dh.. Aku sbg org dewasa cuba mnyabarkn dgn mgatakan mgkin si driver ke toilet. Sbb tu la lmbt. Tikah dh nk mrh dh kat bro tu tp aku n Muni mlarang dia. Kang xpasal2 dia naik angin, xnk hntr kmi, x ke naya jer? dh la muka dia serius giler.. Kmdn, dia dtg dgn mmbimbit 1 botol kecil air minuman (mineral). (utk makluman: air mineral tudung warna biru, air bwh tanah atau air suling @ apa2 jer. Manakala air minuman just air paip, tudung botol wrna putih. tp, org kita sllu pnggil air kosng, crystal clear as mineral water padahal just air paip yg kat rumah kita pn ada).

- “hai, nk jd chasier ke?” Abg tu tersnyum.. Katanya, Caltex xde syiling n nk ambik resit utk claim duit minyak. Itu la yg aku dgr antra tidak.. Ada jgk dia pelawa air tu utk dikongsi bertiga… hai, baik la plak dia ni.. Tp, aku cepat2 menolak.. Ye la, dia beli utk dia, xkn senang2 plak kita nk ambik, kn? Lgpn, ambik air org yg xknal plus kmi pn xdhga darab aku p nada bwh air kosng (air Yassin sbnrnya. Xde niat nk bwa air yassin tp dh itu jer botol yg aku capai, msuk jer dlm beg.)


- Sjak kuar dr Caltex, abg ni dh duduk elok2, xde la nk sengetkan bdn lg. N driver dgn slsa. Dia ada jgk curi2 dgr aku ckp psal pertunangan kak kpd Muni, Nasha. Ai, ada pape ke? Hikhik..

- Masa smpai KV PS, terus dia terburu2 kuar kereta. Xsmpat aku nk ucap tq. Dia msuk office. Aku plak tggu Muni ambik motor manakala Tikah mghilng di deretan kedai. Abg tu patah balik, kmebali ke kereta. Dia pndg aku, matanya senyum. “ tq “ ujarku sepatah berserta seulas senyum. Abg ni pn snyum. Bersinar ceria wajahnya. Hensem jgk mamat ni. Tp, aku xnk la perasan pape…

- Ni nk perasan sikit… hehehe, sesekali jiwng… dh lama xjiwang… izinkan aku berjiwang, plz…

knpa dia x approach aku:

1. Sbb aku pakai inai 10 jari



-alamak, mesti dia kata aku dh khwin.. Sdgkn aku sj2 ja pakai inai ni.. Nyesal aku pakai inai 10 jri… (sbnrnya, xnyesal pn.sj ja kata nyesal, bg nmpk effect sikit. Hihihi). mlm td bru jer topup inai, kasi lg merah… actually, aku xsuka sgt pakai inai smpai 10 jri ni… tp, bl tgok kwn2ku pakai trutamanya Afnan, my BFF pakai, cantik jer..

2. Sb aku xsnyum sgt



-aku snyum biasa jer, tnda xblgak. Mana la aku tau yg dia peratikan aku… klu x, aku snyum jer mmanjang… wakaka, jgn bt bnda yg ko x pernah bt, sha.. Buruk bebenor… hahaha

3. Aku xde niat pn pikat sape…

-tmbh la plak mukaku yg bnyk ditumbuh jerawat… alahai jerawat, bl nk smbuh? Lgpn, aku xbrpa sihat.. Xde mood nk mggatai.. Lgpn aku sedar ramai lg prmpn2 cantik yg hadir di KV hr ni… siapa la aku, umpama bulan dipagari bintang… ceh, klu xprsn, xsah!… xde la aku bkn seorg yg prsn… aku Cuma gurau2 je kasi blog aku n pmbaca (anda) berasa gembira (happy) n ceria plus hidup (happening). Hidup ni xde guna klu nk sedih2… hidup bkn utk sedih n sgsara.. Jgn pilih jln hitam! (slogan filem Bohsia). Eh, sempat lg nk msuk slogan segala…

ok, berbalik kpda cerita ni, siapa la aku, umpama pungguk rindukan bulan… erk, sesuai ke x pepatah ni? Kurg ssuai la pepatah ni.. Ada lg yg lbh ssuai. Atoi, mana la kamus pepatah dlm kpla hotak aku ni????? dtgla…

4. Aku tgok dia pnm cm laki org ja… sb tu xbrni nk approach… lgpn, sape la aku, kn? Hnya insan biasa yg bnyk kkurngnnya… tp, aku bersyukur dgn kesederhanaan ini… Alhamdu lillah..


5. Aha, bru aku teringat… dia ni mmg suka perhatikan aku… pernah dulu, masa nk bt ujian computer kot, aku trpaksa duk kat depan van sbb blkg smuanya dh penuh…

dia pn surh aku duk dpn sdgkn ada budak laki duk blkg. ku sgkakn dia ni cina… muka dia pn ada iras2 sharkawi, kawan sekolahku, kawi kan muka mcm cina sikit, dgn mata sepat, kulit putih n rambut cering (cacak2). Masa tu, aku igtkan dia ni kawi… terkejut n aku nk jer tegur dia, tnya btul ke dia kawi… tp, bl aku amat-amati, org lain la… sppu-sepapat kawi kot… ntah. Segan r aku duk dpn.. Muka dia plak masa tu, lgsung xsyum, serius jer… takut aku..

6. Pg td, dia jgk yg bwa van… tp aku duk kat baris tiga, tgh2.. Dia plak asyik pndng back side mirror jer..

Aku igtkn xbkn pndg aku wlpn bnyk kali mata kami bertembung…. Aku bt xtau jer n pndg ke tepi @ depan, kiri sblh back side mirror dia tu… mana la aku tau dia pndg aku… aku igtkan pndg org lain.. Hihihi… atau aku agak dia malu sbb aku pndng dkt dpn back side mirror dia, dia segan so dia lwn pndg balik. Sumpah! Aku bkn niat nk pndng back side mirror dia…


-smua ni aku tau sb bdk dpn baris aku duk ktuk2 dia sb dia ikut rapat kereta L. Nk msuk gate KV. Tp ada kereta lain park tpi, student prmpn tu nk msuk gate dgn liuong (belok tnpa henti: let) tp xlpas gate.

Van kmi hmpir nk brlggar dgn krta di dpn.. Bdk2 dpn aku tu bisng la… katanya, asyik duk pndg blkg jer… dia snyum jer… sweetnya… patut la org kata klu org yg sush nk snyum ni, syumnnya mmikat.. masa aku nk turun, ada jgk dia mnjeling… ehem, apakh mknanya tu?

-bila Muni cerita yg bro tu asyik pndg blkg jer msa pg td, bru aku notice… dia pndg aku rupanya! Aduh, tepuk dahi jgk aku… mcmna la aku xsedar? Apa2 pn, semuanya dh ada jwpn kat ats: xsht, xsnyum sgt, xde niat nk pikat sspe, sedar diriku umpama merak di kygn (satu lg peribahasa yg xtepat!)… wahaha…

7. nnt dia akan ambil no hpku dr KV n ajak aku kuar.. hehe, ni Cuma imaginasi liarku…
Erm, aku nk bt QTi dkt2 dgn test JPJ. So, aku dgn dia lbh kurg sebulan la xkn jmpa… msti dia akn lupakan aku… alamak, gimana ni? Ala, rilex r… klu ada jodoh, ada la tu… peace..




p/s: klu la kmi disatukan, msti ni adalh kngn terindah… (tp, aku Cuma berangan jer.. dia pn dh ada awek, cantik plak tu… aku ni apa la yg ada? xsetanding ssiapa pn). nmun, ini adalh kisah yg benar2 terjadi. bkn aku yg trgila2 dia. aku sendiri xsedar yg dia ada perhatikan aku... shinggala aku tersedar slps aku blik rumah td.. itupn, muni yg bgtau aku.. klu x, aku pn xtrsedar2 lg… oh Tuhan, klu dia terbaik utkku n jodohku, tautkanlh hti kami… ttpi, jika dia bkn jdohku, jauhkan hati kami dan tenangkanlah perasaan kami… amin ya rabb…

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker