Langkau ke kandungan utama

lelaki....


Llki? Xde gunanya… eh, llki ramai yg xguna… malas aku nk brckp pasal ni.. Trigt plak pd sorg kwnku.. Kmi kat lib.. Brkongsi meja dgn spsang coulpe cina. Kwanku ni asyik duk kutuk llki je.. Bnyk tol duk kutuk.. Aku yg kbutln duk dpn mmat cine ni prsan dia xbrpa suka dgn ayt kwnku itu.. Tp, dia masih control lg.. Ye la, dia mls nk ambik tau. Lastly, dia brpaling pndang kwnku.. Sb kwnku duk kutuk teruk llki.. Ktanya “semua llki xbrguna” trasa la mamat ni, beb. Ku tgok mamat ni jns org yg baik… dgn gf dia pn romantic jer..


mamat entah sape yg muncul dlm mmpiku yg mnyebabkan aku dh xpdli lg pada llki… tp aku plak asyik mncari je mamat yg muka mcm si dia yg hadir dlm mmpi indahku… manis tol mmpi ni.. klu la btul2, kn ke best.. wink2… perasan je lbh…


sape la nk aku… xde pape klbihn… xde kmhirn apa pn.. ni tgh mgasah kemahiran la ni… aku ni lbh kpda seni.. aku suka seni tulisan… bakal sasterwan ngra kata kwn aku masa krya aku diterbitkan.. blh kta smua kategori aku bt.. pantun, sajak, seloka n cerpen… plg susah nk bt seloka.. jenuh duk fkr sb kna bnyk tau pasal biodata n prgai sorg2 kwn2 sekelas.. bkn sorg dua tp dkt 40 org… ramai beb… tp, itu senang lg… pantun plak ada yg susah cri pmbyg bg yg atas… aku pnya pantun bkn biasa2 je tp yg hmpir dgn org yg biasa bt pantun la… sasterawan beb.. bkn clg2 tau… hahaha, mula la riak n ujub tu.. xla, aku biasa jer, xde pape… pndai brkrya pn sb ilham dr ALLAH…


mamat putih kuning yg dicari, mamat hitam legam yg ku jumpai… hahahaa… mamat Somalia, bdk TM, degree. nama dia, aku dh trlupa sb dh lama aku x tulis kat sni..mcm brminat dgn aku jer… dr dia aku dpat tau serba sedikit ttg bdya ngra dia. dia kata llki kat ngra dia mmg biasa klu poligamy.. klu prmpn xbg poligami, dia akn disngkirkan.. fuh, dahsyatnya… tp, itu kat sana… kt sni, susah nk hidup aman sntosa klu bristeri lbh dr sorg.

Catatan popular daripada blog ini

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:


Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…

Tips Pakaian Untuk Konvo

Open Tracker