Langkau ke kandungan utama

happy.... :-)


salam. apa khbr?

aku happy, gembira dgn hidupku... sederhana tp ku punya segalanya... eh, lirik lagu la plak... hehehe...

10 Jun 2010 - hari yg gembira.
Sstu yg kita xpandai utk lakukn ttpi wajib dilakukan. Apa yg patut kita bt?
a. Mnta tlg org
B. Usaha sndri
C. Xpyh bt
Ini adlh postku di fb sb buntu n takut. Ikutkn ht, dh xnk bt dh n nk tukar kpda d. Tp, aku cekalkn ht utk mnempuh sgla2nya… xkn la hlgn (cbran) mcm ni aku xmmpu utk lakukan? Sdgkn dh mcm2 aku tempuhi n redahi selama ini. Lgpn, ku jgk bknnya lembap, aku budak bijak pndai. Semua ni mgkin mudah utk aku lalui… tp, xsmuanya mudah sbb aku lgsung xde pnglmn. Ini brbeza tp, aku berserah dgn apa yg dh dirancangkan utkku. Bkn brmakna aku mgaku kalah dan berputus asa tp aku spti harimau myembunyikan kkunya. Hehe, berpepatah la plak…

Tiba di hari yg dinanti2kan…debar di dada ini usah dikata la.. Tp, smua ini dpt aku kawal dgn pnglamn n berlagak selamba. Apa nk ditakutkan bknnya ada apa2 yg mnakutkan… aku pn pasrah je dgn apa yg diaturkan kpdaku. Lgpn, aku budak baru dlm bidg ini.

Aku bljr spt sptutnya la. Blgak bodoh, tidak tahu apa2 n brtnya apabla tidak tahu.. Ada jgk soalan bodoh sampaikan mereka yg pakar pn tergelak berdekah2 n sgt lucu… ye la, aku kan budak baru, ambik galah tolg jolokkan.. Hikhik. Sj je bt lawak, bg diorg gelak.. Diorg kn bosan. Wakaka…

Diorg jgk terkejut dgn pnampilanku eh apa ya ayat yg ssuai? Em, bkn penampiln ttpi persembhan.. Aha, dpat dh perkataannya, prestasi.. Aku pn xsgka kau mmpu bt smua tu. Cepat jer aku bljr.. Bdk pndai la katakan… hahaha, perasan tol la… apapn, syukur la sbb smuanya dapat berjalan dgn lancar. Tq Allah…

So, sbb gmbra

1. Brjaya lakukan apa yg aku xtau n takut smla ni sampai buntu

2. Mggembirakan org di sekelilingku

3. Dapat perhatian sseorg… hehe.. Dia snyum kat aku.. Hahaha. Harap dpt bertemu kmbli.. Wink wink.. N sorg pakar tu pn snyum n bnyk brtanya kpdaku.. Minat aku ke? Wahaha…

4. Kwan dgn sorg budak tu. Bru form 4. Ayu, seayu wajahnya tp gnaz gak budak ni.

Catatan popular daripada blog ini

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…

Petua Tutorial Cara Pakai Contact Lens (Kanta Lekap)

Open Tracker