Langkau ke kandungan utama

nasihat... advice from my lovely bro....

bru2 ni aku ada discuss dgn bro bab khwin sikit... sb aku tringin la tgok dia brumh tgga.. ni adalah prinsip dia...

-kemampuan bergantung pada akal fikiran dan jgak hati. sb tu sblum ALLAH lantik kita jd khalifah, kita dibekalkan dgn fikrn dan jugak hati. dtg dgn kain putih, balik nnt blum tntu warnanya...

-mtlamat utk mmikul tggjwb amat berat, yg mmberi erti kbhagiaan atau kehancuran.. ibarat bermain dgn api, jgn smpai mmusnah diri... peace...

-Alhamdulillah, sgla pujian hnya bg ALLAH... kita tidak pnya daya dan kuasa... maka.......


-Khwin utk meramaikan umat Baginda. Nabi s.a.w brbgga nnt di Yaumil Mashar umatnya plg ramai.. 'khwin adlh spruh dr iman.... dalam makna pernyataan ini krna khwin adalh tggjwb yg berat.. maka sesiapa yg mnjlankan tggjwbnya dgn berlandaskan jln yg lurus yakni jln yg tetap, yg ditetapkan oleh ALLAH, maka mereka bahagialah khidupan mereka dunia dan akhirat... insya-Allah...;-)

aku rasa mgkin sbb dia clash dgn gf dia mmbuatkan dia jd mcm ni... mksud aku, dia yg tolak gf dia sb aku pn knal gf dia tu... dia kurg ikut ajaran agama... bro plak wlpn duk di ngara yg boleh kata amat sosial, ttpi dia seorg pnganut Islam yg baik... :-)

aku tau, aku knl ma bro... dia jd serik dgn perkhwinn... diorg dh brtunang pn dlu.. tp putus.. kesannya amat dalam..

ku tahu, dia amt mncintai gf dia ttpi dia mmilih Islam sbg cara hidupnya... bravo bro sbb brjaya dalam ujian akidah ini...

klu aku kna mcm ni pn susah jgk nk tgglkan org tu... tp, seingt aku, aku pn prnh tgglkn seseorg sbb dia nk ikut dunia budaya kuning... aku dh nsht, dia xnk ikut... so, aku bg pilihn, sama ada nk pilih aku atau mimi ( awek yg bw dia ke arah kehncuran)...

akhirnya, dia kmbli kpdaku...dia tgglkn budaya kuning itu... :-) syukur, alhamdulillah, akhirnya dia sedar jgak...

Catatan popular daripada blog ini

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:


Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…

Tips Pakaian Untuk Konvo

Open Tracker